.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیریت چندگانه عرصه فرهنگ راناکارآمد کرد

شمال نيوز: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از وضعیت مدیریت فرهنگی کشور، گفت: امروز شاهد رشد قارچ گونه نهادها و موسسات فرهنگی هستیم که میلیون‌ها تومان بودجه از مجلس دریافت می‌کنند اما در قبال این بودجه اصلاً پاسخگو نیستد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن انتقاد از وضعیت مدیریت فرهنگی کشور، توضیح داد: تکثر و چندگانگی در مدیریت فرهنگی کشور باعث شده تا در فرهنگ نتوانیم به خوبی عمل کنیم و همواره از ضعف در این حوزه رنج می‌بریم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در بخش فرهنگ، کشور متولیان بسیاری دارد و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی تنها یکی از این مدیریت‌هاست و صرف نظر از این وزارتخانه بسیاری از نهادهای دیگر نیز در تصمیم گیری‌های کشور دخیل هستند که مانع از عملکرد بهینه وزارت فرهنگ می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم با بیان اینکه در عرصه فرهنگ باید مدیریت یکپارچه داشته باشیم، ادامه داد: تنها در صورتی که فرهنگ دارای یک متولی واحد، یکپارچه و قدرتمند باشد، می‌توانیم بسیاری از مشکلات فرهنگی را حل کنیم و در غیر این صورت فرهنگ به صورت جزیره‌هایی مستقل از هم اداره می‌شوند.

وی افزود: مثلاً در برابر یک معضل فرهنگی همانند بدحجابی هنوز نهاد تصمیم گیرنده مشخصی نداریم و حتی راهکار و نحوه مقابله با این معضل نیز نامشخص است به نحوی که برخی از راهکار فرهنگی صحبت می‌کنند و برخی دیگر راهکار انتظامی را می‌پسندند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس نهم، ادامه داد: دولت آینده باید برای حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشد و با ایجاد تمرکز در نحوه تصمیم‌گیر مسائل فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی که فرهنگ اسلامی و ایرانی جامعه را تهدید می‌کند، برنامه‌ریزی مطلوب و بهینه‌ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه ریشه اهم مشکلات فرهنگی در تعدد مراکز تصمیم گیرنده فرهنگی است، گفت: جامعه امروز شاهد رشد قارچ گونه نهادها و موسسات فرهنگی است که میلیون‌ها تومان بودجه از مجلس دریافت می‌کنند و در قبال این بودجه اصلاً پاسخ‌گو نیستد از این رو باید مدیریت یکپارچه‌ای را در این حوزه پدید بیاوریم./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.274 seconds.